м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Тетяна Ревуцька: Топ-7 практичних порад щодо відкриття представництва компанії у Франції

19.09.2017

Представник ТПП України у Південній Франції про те, як розпочати бізнес на міжнародних ринках.

Попри перепони й складнощі середній бізнес України повільно, але все ж таки впевнено рухається у напрямку Європи.

Про це свідчить й офіційна статистика: тільки за квітень – серпень нинішнього року представництво Торгово-промислової палати України у Франції у регіоні РАСА (Прованс – Альпи – Лазурне Узбережжя) отримало 78 офіційних запитів від українських підприємств різних галузей. Найчастіше йдеться про пошук потенційних партнерів, покупців вітчизняної продукції на європейських ринках, можливості залучення інвестицій, отримання замовлень на контрактне виробництво.

Такому економічному потеплінню сприяють декілька чинників, зокрема безвізовий режим, що дозволяє українським бізнесменам частіше відвідувати ділові заходи, міжнародні форуми та виставки з метою  представлення своєї продукції та рішень українського виробництва на міжнародних ринках. З іншого боку, європейські партнери також тримаються формули «гідна якість та відповідна ціна», й тому частіше придивляються до партнерства з українськими підприємствами. Після періоду активного засилля на міжнародних ринках китайських товарів європейський покупець почав віддавати перевагу товарам місцевого виробництва та найближчих країн. І в цьому аспекті наша українська продукція знаходиться у більш виграшному становищі на фоні ембарго з Росією та китайськими виробниками, адже хоча наша ментальність і відрізняється, ми таки ближче до європейських споживачів. Більше того, європейці можуть навіть поступитися у ціні, якщо переконати партнерів у відповідній якості продукції, строках виконання та доставки замовлень, забезпеченні своєчасного сервісного обслуговування та заміни за необхідності.

Традиційними сферами співробітництва Франції й України лишаються сільське господарство, різні промислові комплектуючі та змінні агрегати, фармацевтична галузь. Також протягом останніх трьох років з’явився та триває попит на спеціалістів інформаційної галузі, адже саме на півдні Франції розташований аналог Силіконової долини – найбільший європейський технополіс Софія-Антиполіс із власною фундацією, що фінансує інноваційні та технологічні проекти у різних галузях.

Отже, щоб повноцінно скористатися новими бізнес-можливостями й забезпечити вихід власної продукції та послуг на міжнародні ринки, зокрема Франції, необхідно відповідати низці вимог європейських партнерів. Особливо це стосується підприємств, які шукають замовлення на контрактне виробництво в Україні, адже фінансування таких проектів і попит у Франції існують.

Для того, щоб перша зустріч із потенційними іноземними партнерами пройшла ефективно й не було боляче за безцільно витрачені кошти на проїзд та інші затрати, не слід нехтувати наступними правилами інтеграції на глобальні ринки. При цьому всю підготовчу роботу можна поділити на два основних етапи – маркетинговий та юридичний.

Нагадаю основні аспекти маркетингового етапу.

  1. Проведіть аналіз ринку – як мінімум, скористайтеся відкритими ресурсами Інтернету, та краще все ж таки зробити повний аналіз галузі за типом вашої продукції.
  2. Розгляньте стандарти та вимоги до вашого продукту/послуги. Це досить складне, але важливе питання, й краще доручити його професіоналам, які зберуть необхідну інформацію та проаналізують законодавче регулювання на обраній території.
  3. Економічний аспект – розрахуйте ціну та вартість товарів або послуг із урахуванням логістики.
  4. Починайте створювати позитивний імідж вашої компанії та/або продукції на міжнародному ринку. Навіщо? Пригадайте, скільки часу ви витратили на ваш перший контракт на внутрішньому ринку, скільки часу пішло на переговори, узгодження, трансакції й взаємодії. Тут так само, але інша мова й європейські стандарти та правила. Навіть якщо ваш продукт якісний й відповідає всім нормам, але про вашу компанію неможливо знайти будь-якої інформації на міжнародних інформаційних тематичних ресурсах, дуже складно довести надійність постачальника. Отже, засаду позитивного іміджу треба готувати заздалегідь, ще до початку перших реальних ділових контактів.
  5. Обов’язково створіть сайт або сторінку вашої компанії англійською мовою.
  6. Підготуйте зразки, презентацію, рекламні матеріали англійською мовою, сувенірну продукцію з урахуванням національного менталітету.
  7. Зробіть попереднє інформування потенційних партнерів та їх ознайомлення із вашою компанією, продукцією або послугами. На даному етапі краще звернутися до представництва Торгово-промислової палати України у Франції, яке, маючи ділові стосунки із Торгово-промисловою палатою Франції, зможе виконати таке галузеве завдання і забезпечити безпеку майбутніх контрактів, адже працюватиме тільки із перевіреними компаніями.

Тепер можна переходити до юридичної частини підготовки. При цьому необхідно дотримуватися наступних правил взаємодії з міжнародними партнерами. Перш за все, треба вирішити, яка форма організації підійде вашому підприємству, щоб представляти ваш бізнес за кордоном. У зв’язку з тим, що реєстрація будь-якої форми юридичної особи на іноземній території тягне за собою організаційні складнощі (оформлення дозволу на роботу у Франції, карту комерсанта тощо), я рекомендую реєстрацію полегшеної форми – bureau de liaison – офіс представництва. Такої організаційної форми цілком достатньо, щоб займатися маркетинговою діяльністю, здійснювати пошук партнерів і покупців, брати участь у виставках та організовувати промо-заходи. При цьому офіс представництва не здійснює окрему комерційну діяльність й не є податковим агентом, тобто не обтягується й не сплачує податки на території Франції. Реєстрація відбувається безпосередньо у ССІ (регіональному підрозділі Торгово-промислової палати Франції).

Для реєстрації офісу представництва необхідно надати наступні документи:

  • декларацію про відсутність судимості;
  • свідоцтво реєстрації підприємства;
  • статут підприємства;
  • копію закордонного паспорта власника підприємства;
  • підтвердження юридичної адреси у Франції;
  • формуляр М0;
  • мотиваційний лист.

Отже, все досить прозоро й нескладно.  При цьому фахівці представництва Торгово-промислової палати України у Франції забезпечать увесь необхідний сервіс, що включає реєстрацію представництва вашої компанії, підготовку та проведення ділової презентації на вищому рівні, переклад, зустріч і супроводження партнерів і гостей, а також тисячі дрібних речей, від яких залежить успішність вашої ділової угоди.

Теги: ТППУ, експертна думка, представник ТППУ у Південній Франції, Франція

Анонси

Останні новини