м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

БІЗНЕС-СПІЛЬНОТІ ПРЕЗЕНТУВАЛИ ДОРОЖНЮ КАРТУ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

28.03.2017

Мінекономрозвитку представило проект Експортної стратегії України – стратегічний документ, що визначає план розвитку та реалізації експортного потенціалу, зростання експорту і сприяє формуванню сильної й ефективної економіки на найближчі 5 років. До її реалізації долучаться 40 державних і недержавних інституцій, серед яких і Торгово-промислова палата України.

Стратегія має чітке бачення, три цілі  та сформований план дій. Вона спрямована на створення  сприятливих умов, що стимулюватимуть торгівлю й інновації до диверсифікації експорту; розвиток послуг із підтримки бізнесу та торгівлі, здатних підвищити конкурентоспроможність підприємств, зокрема МСБ; розширення навичок і компетенцій підприємств, необхідних для участі в міжнародній торгівлі.

 «ТПП України підтримує ідею розробки Національної експортної стратегії та  дії уряду щодо розвитку зовнішньоекономічної діяльності в Україні. Переконаний, що система Палат повинна відігравати важливу роль у Національній стратегії, як найбільша експертна організація України з питань зовнішньоекономічної й експортної діяльності. Ми  щодня активно допомагаємо бізнесу у відкритті  нових ринків збуту та проникненні українських товарів на них. У системі палат працюють понад 400 відповідних фахівців,  функціонують17 центрів із підтримки експорту. Крім того, Палата надає низку послуг зі сприяння експорту (сертифікація походження, оформлення карнетів АТА тощо). Питання реалізації Стратегії ми ще обов’язково розглянемо на III Національному форумі із підтримки експорту, що відбудеться 25 травня цього року. Україна має великий потенціал для розширення експортної географії та постачання на міжнародні ринки високотехнологічної продукції, і спільними зусиллями уряду, бізнесу та бізнес-асоціацій ми зможемо домогтися, щоб Україна посіла гідне місце у рейтингу провідних країн-експортерів світу», – сказав президент ТПП України Геннадій Чижиков.

Експортна стратегія передбачає застосовування кластерного підходу, що включає розвиток секторів відповідно до їх впливу на економіку. Крім того, у проекті Стратегії бізнесу пропонується перелік пріоритетних ринків, які, за результатом попередньо проведеного експертами Мінекономрозвитку аналізу, мають найбільші перспективи для українських товарів і послуг. На ринки цих країн планується спрямувати основні зусилля з розвитку експорту, з метою географічної диверсифікації. Крім 28 держав ЄС, у фокусі цього списку опинилося ще 20 країн із різних континентів. За допомогою бізнесу та галузевих бізнес-об'єднань, зрештою, планується обрати з цієї двадцятки 10 і сконцентруватися на них. Важливе місце відведено також розвитку послуг із підтримки експорту. Серед них – робота експортно-кредитного агентства, торговельні місії, міжнародні виставки, торговий захист, торгові представництва закордоном, надання бізнесу відомостей про ринки та вимоги доступу до них.

Теги: Мінекономрозвитку, експортуй, ТППУ, бізнес-спільнота, експортний консалтинг