На розширеному засіданні Авіаційного комітету при ТПП України член комітету, керівник громадської спілки «Українська авіатранспортна асоціація» Микола Щербина, представив учасникам кінцевий варіант стратегічного документу, його основні положення, мету та пріоритетні напрями, а також проблеми, які він вирішуватиме.
«Наразі в Україні існує багато стратегічних документів, проте вони мають подекуди недосконалі чи суперечливі положення. Що ж до окремого документу, який би закріплював спільне бачення суб’єктів авіаринку розвитку авіації в Україні, то він поки що існує тільки у вигляді проекту Стратегії», – сказав Микола Щербина.
Метою Стратегії є формування в Україні системи законодавства авіатранспортної галузі на основі регламентів і директив Європейського Союзу та створення сприятливих організаційних, податкових, митних, інвестиційних і кредитно-грошових умов для: зростання обсягів перевезень пасажирів, вантажів і пошти на внутрішньому та міжнародному ринках вітчизняними авіакомпаніями; організації нових робочих місць в авіатранспортній галузі та суміжних сферах; розширення переліку країн, із якими Україна зв’язана повітряним сполученням; реалізації авіаційного транзитного потенціалу України тощо.
Серед стратегічних цілей представленого документу – досягнення в 2030 році пасажиропотоку через аеропорти України в розмірі чисельності населення України та через міжнародний аеропорт Бориспіль – 30 мільйонів пасажирів; перевезення через аеропорти України в 2022 році 10 мільйонів і в 2030-му – 20 мільйонів транзитних пасажирів; перевезення на внутрішньому ринку авіаційним транспортом у 2022 році 4 мільйонів і в 2030-му – 8 мільйонів пасажирів; зростання чисельності працюючих в авіатранспортній галузі до 2022 року вдвічі і до 2030 -го – втричі; збільшення чисельності флоту повітряних суден українських авіакомпаній до 2022 року вдвічі і до 2030 -го – втричі й інші.
Незважаючи на оптимістичні положення Стратегії розвитку авіаційного транспорту та аеропортів, і досі лишаються нерозв’язаними певні проблеми, про які уже вкотре нагадують учасники ринку. Це питання доцільності розвитку регіональних аеропортів, зокрема тих, що знаходяться у 300-кілометровій зоні від Борисполя. Це і підготовка спеціалістів у сфері авіації та розширення мережі тренажерних центрів для пілотів. Але одним із найважливіших все-таки лишається питання, як буде вписана Стратегія розвитку авіаційного транспорту та аеропортів у Національну транспортну стратегію України.
«Наразі приймаються доповнення та пропозиції, згодом фінальний варіант буде передано для обговорення в Державну авіаційну службу. Сподіваємось, що думку всіх учасників ринку буде враховано та відображено в остаточному документі, який показуватиме, якою ж має бути авіаційна галузь у 2030 році. Після цього повинно бути прийнято відповідний нормативний акт, який стане дороговказом для розвитку галузі на найближчі роки», – сказав голова Авіаційного комітету при ТПП України Євгеній Дихне.
Під час заходу не оминули увагою і теперішній стан і перспективи розвитку міжнародного аеропорту «Бориспіль – його значення в реалізації транзитного потенціалу України важко переоцінити. Було відзначено важливість продовження розвитку аеропорту як хабу, адже відмова від цієї стратегії може призвести до втрати далекомагістральних і внутрішніх рейсів, скорочення транзитного потоку пасажирів.
Теги: ТППУ, авіаційний комітет, авіація