28 млрд грн щорічно, 10 тисяч контрагентів, 30 тисяч позицій, більше 40 тендерних комітетів і більше 20 тисяч тендерів (з яких половина – успішна). Це офіційна статистика закупівель АТ «Укрзалізниці».
Про таке йшлося на першій з регулярних зустрічей партнерів із закупівель АТ «Укрзалізниця» на тему «Перезавантаження системи закупівель АТ «Укрзалізниця»: виклики і можливості. Засідання відбулось за підтримкм Мінінфраструктури.
Участь у заході взяли представники Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Мінінфраструктури, Антимонопольного комітету України, ДП «ProZorro», ТПП України, ділових та профільних асоціацій, компаній-постачальників, члени наглядової ради та керівники АТ «Укрзалізниця», а також представники ЗМІ та антикорупційних громадських організацій.
У рамках зустрічі відбулась презентація стратегії розвитку системи закупівель АТ «Укрзалізниця», обговорення актуальних проблем та питання вдосконалення законодавства про публічні закупівлі.
«Давайте чесно: на сьогодні ми вкрай неефективно закупляємо, плануємо і управляємо запасами. Система, яка є – застаріла і неефективна. Більше того, сам механізм провокує до неефективності. Та це була стара система. Сьогодні ми маємо зелене світло для повного перезавантаження. І оголошуємо про стратегічну програму трансформації закупівель. Було багато прізвищ (частина з них вже з’явилась у ЗМІ), які довгий час заважали процесу. Зараз ситуація кардинально інша. І основне завдання - виправдати довіру і реалізувати необхідні зміни в компанії», – сказав Євген Кравцов, голова правління АТ «Укрзалізниця».
За його словами упродовж всього 2019 року тендери «Укрзалізниці» систематично блокуються. «Тут все просто: закупівлю у мільйони може зупинити на три тижні скарга за 5000 грн. Процес максимально простий і доступний. І це яскраво відслідковується на прикладі палива. УЗ – найбільший споживач дизелю (купуємо на 8-9 млрд грн), а за 5 тисяч грн можна спробувати зупинити залізницю і нанести державі кількамільярдні збитки. Нам потрібні інструменти, для того, щоб недобросовісні постачальники мали обмеження участі у тендерах. Останній приклад кризи – коли всім відомі Трейд Коммодіті та SOCAR вирішили заблокувати закупівлі палива. В Антимонопольному комітеті України ми довели, що скарги абсолютно безпідставні», – додав Євген Кравцов.
З того, що вже розпочато – впроваджується розвиток майданчиків для максимальної відкритої комунікації з постачальниками і активістами.
«Розраховуємо на підтримку конструктивних ініціатив і чесний зворотній зв’язок», - сказав Кравцов.