IV Національний експортний форум продовжився панельними дискусіями «Аграрна промисловість України – нові можливості на зовнішніх ринках» і «Розвиток транспортної інфраструктури та логістики для міжнародної торгівлі».
Заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева розповіла про відкриття нових ринків збуту та підтримку національних виробників аграрної та харчової продукції.
«Ми є новою європейською і світовою суперсилою на аграрних і харчових ринках. Україна щороку експортує понад 40 млн тонн зернових. Такими темпами ми увійдемо до ТОП-3 країн – лідерів агроекспорту, посунувши Німеччину», – сказала Ольга Трофімцева.
Вона також зазначила, що вже 290 українських підприємств мають право експортувати на ринок ЄС тваринницьку продукцію, та підкреслила, що у фокусі уваги Міністерства – кліматично адаптоване сільське господарство, органічна продукція, диверсифікація ринків збуту тощо.
У ході дискусії учасники також обговорили тонкощі виходу українських компаній на нові ринки, актуальні питання експорту продукції з доданою вартістю та доступу українських харчових товарів на ринки інших країн.
«2017 рік став знаковим для агросектора – попри втрату звичних ринків було відновлено вартісні показники експорту. Нарешті міф про те, що українська продукція неконкурентоспроможнав ЄС, зруйновано», – сказав Олег Юхновський, модератор панельної дискусії, голова комітету підприємців агропромислового комплексу при Торгово-промисловій палаті України.
Також на Національному експортному форумі обговорили інфраструктурні проекти в портах та на залізниці, необхідні для розвитку експорту.
Про державну політику щодо розвитку інфраструктури України учасникам форуму розповів заступник міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгань.
«Розвиток інфраструктури дає поштовх для експорту. Ми вже маємо затверджену Національну транспортну стратегію до 2030 року. Оновлена транспортна стратегія, план з логістики та інфраструктурні проекти стимулюють розвиток бізнесу», − сказав Віктор Довгань.
Серед основних пріоритетів транспортної стратегії він назвав ефективне управління, фінансування, забезпечення якості транспортування і включення транспортної системи України в транспортну мережу.
Заступник голови державного підприємства «Адміністрація морських портів України» з питань розвитку портової інфраструктури Дмитро Роменський акцентував увагу на важливості розвитку інфраструктури морських портів для міжнародної торгівлі.
«Порти − це відзеркалення економіки України. До 60% товарообігу йде через порти України. Збільшення вантажопотоку − наше основне завдання», − наголосив він.
«Відкриття нових напрямків на залізничній карті України, створення хабів для інтермодальних перевезень є важливими складовими реформування Укрзалізниці», − додав Ремігіуш Пашкевич, член правління ПАТ «Укрзалізниця».
Крім того, у рамках форуму відбулась презентація для українських експортерів можливостей використання програми «European Enterprise Network».
Мережа EEN є віртуальним торговельним майданчиком та охоплює 65 країн, де працює понад 600 бізнес-асоціацій. Це також більш ніж 2,5 млн. компаній-учасниць, понад 16 тисяч технологічних розробок і бізнес-пропозицій. Протягом року EEN проводить до 100 великих заходів для бізнесу, на яких понад 18 тисяч компаній-учасниць (b2b-зустрічі) шукають партнерів.
За допомогою EEN українські підприємці можуть:
Теги: ТППУ, Бізнес, Бізнес-форум, експорт, Національний експортний форум