м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Прес-конференція Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції І. Клімпуш-Цінцадзе: реалізація масштабного проекту «Через культурну дипломатію до економічної незалежності України»

28 лют 2019 12:00-14:00

28 лютого о 12:00

прес-конференція за участю

Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної

інтеграції  України Іванни Клімпуш-Цінцадзе, присвячена реалізаціїпроекту

«Через культурну дипломатію до економічної незалежності України»

на честь 100-річчя створення Української республіканської капели під керівництвом Олександра Кошиця тасвітового тріумфу «Щедрика»

Торгово-промислова палата України (вул. Велика Житомирська, 33)

 

     Серед запрошених: Геннадій Чижиков, президент Торгово-промислової палати України; Олександр Куць губернатор Донецької ОДА; Володимир В’ятрович, директор Українського інституту національної пам’яті; Руслан Требушкін, мер Покровська; Валерій Весняний, голова міста Тульчин;  представники МЗС, Мінкультури; Мінекономрозвитку; голови комітетів Верховної ради з питань культури і духовності, закордонних справ; державної установи «Офіс з просування експорту України»; директори великих компаній/заводів; Богдан Пліш, головний хормейстер Національної опери України та керівник камерного хору «Кредо» та ін.

   Під час прес-конференції буде презентовано економічний форум «Через культурну дипломатію до економічної незалежності України», який відбудеться 23 квітня 2019 року в Київському Політехнічному інституті ім. Ігоря Сікорського і стане одним з етапів реалізації цього масштабного і багатовекторного проекту, який розпочався восени 2018 року на Донбасі й набирає все більшого резонансу і охоплення.  На форумі буде здійснена оцінка потреби українського бізнесу в інвестиціях та нових ринках збуту, здатності до прийняття цих інвестицій та виходу на європейський рівень, інформування бізнес-співтовариства про можливості для розвитку, підготовці бізнесу до іноземного співробітництва і, як результат цих дій, - залучення інвестицій та грантів на розвиток українського бізнесу, відновлення та вдосконалення інфраструктури Донецької та Луганської областей, а також ініціювання питання щодо збільшення квот для українського експорту.

      Головна подія 2019 року –  світове турне переможця фестивалю «Щедрик Фест» камерного хору «Кредо» на честь 100-річчя культурної дипломатії України та світового тріумфу української пісні «Щедрик» відбудеться в травні-грудні 2019 року із стратегічно важливим завданням для сучасної України – просування економічних інтересів країни. Австрія, Бельгія, Велика Британія, Іспанія, Німеччина,  Португалія, Франція, Чехія, Швейцарія, Канада, США почують не тільки 82 найкращих голоси України, але й познайомляться з 82 ведучими торговими марками України.

      Відтворення піврічного туру столітньої давнини розпочнуть навесні. Перший концерт запланований у травні у Празі. Але турне має на меті не тільки популяризацію історії «Щедрика», а й просування українських економічних інтересів за підтримки культурної дипломатії України. Адже, той факт, що Українська Республіканська Капела, створена у 1919 році за ініціативою очільника уряду - голови Директорії Симона Петлюри, була державним культурним проектом, вплинув на підвищення закордонного іміджу українських державних інститутів і конкурентоспроможності Української Республіки. Нова репрезентативна культурна інституція, за задумом Петлюри, мала прорвати російську інформаційну блокаду в Європі. Цей історичний та ідеологічний факт, як ніколи актуальний і сьогодні, коли Україна перебуває у складній політичній та економічній ситуації. Підприємства, розташовані у регіонах, що піддалися агресії з боку Росії, втрачають позиції як на світовому ринку, так і на ринку України, а держава на сьогодні не в змозі надати їм суттєву підтримку. За цих умов, а також враховуючи відкритість Західного світу до України, зараз найкращий час вжити дій щодо привернення уваги країн Європи та Америки до українського бізнесу, залучення іноземних інвестицій, отримання грантів, ініціації збільшення квот на поставки української продукції.

       Слід також зазначити, що з першого дня своєї діяльності, проект майже щомісяця збуджує інформаційний простір України резонансними подіями та сенсаціями.

  • У місті Тульчин (Вінницька область) підписано договір про побратимство між містами Тульчин та Покровськ (Донецька область), пов'язаними ім'ям композитора Миколи Леонтовича.
  • Пересувна вулична фотовиставка «Культурна дипломатія України: світовий тріумф Щедрика», в основі якої – документи з фондів Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України, які підтверджують державно-інституційний характер культурної місії УНР за кордоном, у продовж півроку була розгорнута  у багатьох обласних містах України. Тільки у Києві виставка побувала на площі перед Національною Оперою України, будівлі Міністерства закордонних справ, Національного історичного музею, на київському залізничному вокзалі.

Всеукраїнський конкурс хорових колективів #ЩедрикФест у рамках фестивалю «Наше Різдво на Донеччині». У відбірковому турі взяли участь більш ніж 40 колективів зі всієї України у трьох номінаціях: дитячі, однорідні, 

  • змішані. У фіналі в Києві та Покровську (Донецька область) взяли участь 17 хорів.
  • Відкриття у Покровську пам'ятного знаку - «Сухарниця Леонтовича» з ластівкою (зменшена копія пам’ятника ви - Гран Прі конкурсу), яка стала символом та емблемою #ЩедрикФесту. Адже це точна копія ластівки, яку зобразив на дерев’яній різьбленій сухарниці батько Миколи Леонтовича - Дмитро Леонтович, і подарував її сину. Оригінал сухарниці зберігається у Покровському краєзнавчому музеї.
  • Проведення у Покровську круглого столу «Українізація Донбасу: від теорії до практики» за участю директора Українського інституту національної пам’яті Володимира В’ятровича, що підняв питання нових форматів і важелів впливу та заохочення щодо більшого розвитку української мови і культури на Донбасі та визначив пріоритетний перелік історичних постатей, видатних людейДонеччини і, зокрема, Покровську, вагомі історичні дати, які слід нанести на культурну мапу Донбасу. Одним з резюме круглого столу став висновок, що саме зображення ластівки на «Сухарниці Леонтовича» є найбільш правильною візуалізацією образа української пісні ЩЕДРИК, як українського бренду у всьому світі.
  • Великий хоровий флешмоб (за участю 6 хорів та 200 виконавців) на Київському ж/д вокзалі з нагоди 100-річчя від дня підписання Симоном Петлюрою Наказу Уряду УНР про створення Української Республіканської Капели (УРК) під орудою Олександра Кошиця.

     Історична довідка: Українська республіканська капела під керівництвом Кирила Стеценка і Олександра Кошиця була створена 25 січня 1919 року окремим законом УНР. Ініціатором, а згодом головним меценатом став голова Директорії Симон Петлюра, який вирішив використати унікальну українську народну пісню як елемент 

культурної дипломатії та поширення інформації про УНР за кордоном. Уже 24 березня 1919 року Українська республіканська капела вирушила на гастролі країнами Європи. Організацією поїздки займався Андрій Лівицький, сподвижник Симона Петлюри, видатний діяч Української революції 1917-1921 років. Протягом 1919-24 років українські співаки мали тріумфальні виступи в багатьох країнах Європи та в США. Коронним номером виступів була українська колядка «Щедрик» в обробці Миколи Леонтовича, яка пізніше була перекладена англійською Петром Вільховським, що працював на радіо NBC і нині є найбільш упізнаваною різдвяною піснею у світі Carol of the Bells. Уперше «Щедрик» прозвучав за кордоном 11 травня 1919 року в Національному театрі Праги. Українські співаки мали «проспівати» на весь голос, що Україна – це не Росія, і навіть не її колонія, а окрема самодостатня культурна нація, яка має право на політичне існування і власну державність.

      Детальна інформація: shchedrykfest.com.ua

       Сторінка #ЩедрикФесту  у FB:https://www.facebook.com/shchedrykfest/

Проект представляє: Покровська міська Рада, Донецька обласна адміністрація, Тульчинська міська  Рада разом з Всеукраїнським хоровим товариством ім. Миколи Леонтовича

 

Акредитація обов’язкова!

Акредитація, додаткова інформація, включаючи перебіг проекту аж до початку турне, запрошення у прямі ефіри організаторів та учасників проекту, звертайтесь до PR-агенції «Дель Арте»:

Ольга Стельмашевська тел.: 067 238 81 85, [email protected]
Юрій Гулевич тел.: 067 448 05 35,
[email protected]

Додати в Google Calendar

Анонси

Останні новини