м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Марія Фаральдо Талмон: Успішний вихід компанії на глобальні ринки базується на трьох основних «стратегічних китах»

11.10.2017

Юрист, керуючий партнер С”M”S, експерт з прав підприємств, комерційних і банківських суперечок про юридичні аспекти зовнішньоекономічної діяльності компанії на міжнародних ринках.

Успішний вихід компанії на глобальні ринки базується на трьох основних «стратегічних китах», що формуються з маркетингового та репутаційного аспектів, юридичної складової, раціональної логістики та менеджменту зовнішньоекономічної діяльності. Питанню коректної розбудови та взаємодії всіх структурних підрозділів компанії, яка націлена на вихід і роботу на зовнішніх ринках, присвячено проект «Наважся на експорт», що реалізується за ініціативи представництва ТПП України у Франції, ТПП України, ТПП Франції регіону РАСА Прованс – Альпи – Лазурне Узбережжя та підрозділу Team Coted’Azure із залучення та супроводження міжнародних інвестиційних проектів у регіоні РАСА. 

Проект складається із серії інтерв’ю з міжнародними експертами щодо юридичних питань, маркетингу, а також організації зовнішньоекономічної діяльності. На черговій зустрічі з юристом, спеціалістом  з прав підприємств Марією Фаральдо Талмон йшлося про юридичні аспекти виходу компанії на міжнародні ринки.

  Маріє, що треба врахувати компанії, яка планує свою діяльність на міжнародних ринках, зокрема в Європі та  Франції?

– Перш за все зазначу, що в Європі, в тому числі й у Франції, будь-яка економічна діяльність без створення відповідної юридичної форми заборонена. Проте, з метою оптимізації витратної частини бізнесу, французьке законодавство є досить гнучким і пропонує вибір форми підприємства залежно від поточного положення компанії на міжнародному ринку.

– Що  Ви маєте на увазі?

– Наприклад, компанія приймає рішення торгувати своїми товарами та послугами на зовнішніх ринках. Згідно з економічною теорією еволюційного розвитку, вона проходитиме декілька етапів: вихід на ринок, розвиток, потім займе свою власну позицію на ринку у своїй сфері. Надалі можливі варіанти: злиття, продаж й т.ін., залежно від мети власників та акціонерів. Отже, для кожного періоду розвитку компанії, з огляду на економічні цілі на кожному еволюційному етапі, з метою оптимізації операційних витрат можна обрати свою юридичну форму існування підприємства на іноземній території.

  Розкажіть, будь-ласка, про існуючі юридичні форми у Франції.

– Перша, найпростіша, – представництво компанії на іноземній території, bureau de liaison. Ця форма не є окремою економічною структурою, не здійснює окрему комерційну діяльність, отже, не сплачує податки, що дуже важливо на етапі розвитку та становлення бізнесу на іноземній території. Її основна функція полягає в організації маркетингової діяльності, представницьких завданнях, а також пошуку партнерів для бізнесу. Організаційно діяльність представництва у формі bureau de liaison підпорядкована головному офісу компанії. Крім того, для відкриття та початку діяльності представництва його керівнику не потрібно отримувати спеціальні дозвільні документи для здійснення економічної діяльності.

Крім цього, існують і такі форми представництва, як succorsale та filiale.

Представництво у формі succorsale (відділення) є стабільною та самодостатньою діловою установою головної компанії із окремим менеджментом із певною автономією та можливістю торгувати з третіми сторонами. При цьому філія не має окремої юридичної особи й тому не може мати власних активів. Вона може укладати комерційні контракти, але розрахунки відбуваються між покупцем і головною компанією. Цю форму можна використовувати, якщо представництво виконує не тільки маркетингові функції, але й вийшло на активну торгову фазу у своєму розвитку.

Представництво у вигляді filiale представляє собою у комерційному плані дочірню компанію, в якій 50% статутного капіталу сформовано за рахунок внесків основної материнської компанії, що забезпечує керівництво, адміністрування й управління за допомогою призначених нею однієї або декількох осіб, директорів і керівників. Філія має більш значну фінансову автономію значення, ніж відділення, й може укладати комерційні договори та здійснювати фінансові операції самостійно, але під контролем материнської компанії. Ймовірно, що така найбільш автономна та стала форма представництва підходить для наступного періоду розвитку компанії в економічному сенсі.

  Маріє, а які форми, аналогічні ТОВ в українському законодавстві,існують у Франції?

– Зупинюся на тих, що користуються найбільшим попитом і відповідають економічним завданням сучасного бізнесу.

Форма SARL – товариство з обмеженою відповідальністю – на сьогоднішній день може об’єднувати від одного до ста акціонерів, які формують статутний капітал у сумі не менше 30 тисяч євро. Відповідальність власників обмежується статутним капіталом, який може бути створений також за рахунок внеску основних засобів. Однак, деякі партнери, особливо банки, постачальники, кредитори, можуть висувати вимоги щодо особистого заручення власним капіталом.

Форма SAS більш гнучка, порівняно із SARL. Вимоги щодо мінімального статутного капіталу відсутні. Форма відрізняється більшою лібералізацією у розподілі та перерозподілі акційного капіталу.

Таким чином, французьке законодавство є досить гнучким й дозволяє обрати саме ту необхідну форму існування для вашого бізнесу на міжнародному європейському ринку, яка відповідає економічній суті вашого бізнесу на даний час.

Інтерв’ю проходило в рамках проекту «Наважся на експорт» за ініціативи ТПП України у Франції, ТПП Франції регіону РАСА, департаменту із супроводження інвестицій TeamCotedAzure.

Теги: експертна думка, представник ТППУ у Південній Франції, Франція

Анонси

Останні новини

Більше новин